Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Чому гроші не йдуть на Чернігівщину

Чому гроші не йдуть на Чернігівщину

У п’ятницю, 18 вересня в Чернігівській області відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту. Члени Комітету, заступник міністра інфраструктури України Микола Снітко, перший заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України Євгеній Барах прибули до Чернігівської області на запрошення народного депутата України Владислава Атрошенка з метою вивчення стану та перспектив розвитку транспортної інфраструктури. В результаті роботи Комітетом були прийняті важливі рішення: щодо рекомендацій збільшення фінансування на ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування області; щодо проблемних питань залізничного сполучення в області; щодо організації пасажирських перевезень в області.

Ремонт та утримання доріг – потребують фінансування

Робота Комітету з питань транспорту розпочалася поблизу села Красилівка Козелецького району на 114 км траси М-01 (Київ-Чернігів-Н.Яриловичі), де начальник Служби автомобільних доріг в Чернігівській області Володимир Гузема презентував членам Комітету технології ремонту та відновлення дорожнього покриття. По прибутті до Чернігова члени Комітету продовжили роботу в Чернігівській ОДА.















З доповіддю про стан автомобільних доріг області виступив член Комітету з питань транспорту, народний депутат України Владислав Атрошенко. Він детально висвітлив реальний стан доріг регіону.
Так за озвученою інформацією, протяжність доріг області загального користування складає 7717,8 км, з них державного значення – 3051,8 км (39,5%), місцевого значення – 4666 км (60,5%). На 2015 рік для експлуатації та ремонту доріг області потрібно 1400 млн грн. Наявне фінансування складає лише 0,7% від потребі – 10, 7 млн грн. На капітальні та поточні ремонти доріг місцевого значення на 2015 рік потрібно 700 млн грн, але фінансування з Держбюджету взагалі не виділялося!





Недофінансування дорожньої галузі викликає недотримання міжремонтних термінів, і, як наслідок, призводить до ще більших фінансових втрат.
– Як приклад, автодорога М-02 (Кіпті-Глухів-Бачівськ) ділянка 0-50 км, на якій роботи з капітального ремонту проводились у 2006 році. У 2011 році на цій ділянці передбачались роботи із заміни верхнього шару покриття за рахунок поточного ремонту, вартістю 3 млн грн/ км. Через відсутність фінансування, станом на 17.09. 2015 року запланований поточний ремонт не було виконано. Згідно міжремонтних термінів в 2016 році на даній ділянці необхідно проведення капітального ремонту вартістю 16 млн грн/км. Тобто, ми не знайшли 3 млн грн/км, але тепер будемо змушені, і нікуди не дінемося, знайти на ремонт дороги 16 млн грн/км, тому що це – траса міжнародного значення, – наголосив Владислав Атрошенко.

За даними, що озвучив Владислав Атрошенко, некращим чином складаються справи і з підготовкою до зимової експлуатації доріг в області. Приблизна потреба в протиожеледних матеріалах складає 400 тис т (вартістю близько 80 млн грн), з яких 260 тис т (вартістю 43 млн грн) – на дороги місцевого значення. На сьогоднішній день в області заготовлено протиожеледних матеріалів – на рівні 7% від потреби.

– На балансі підприємств є техніка для зимового утримування доріг, але вона не працює. Якщо взимку ми від’їдемо на 50 км від обласного центру, то побачимо на дорогах просто жах! Ми не маємо спроможності прибирати сніг в зимовий період. Здебільшого для розчистки доріг залучаються товаровиробники. Але по області не всюди є така можливість. За нормативами для обслуговування доріг потрібно мати 531 одиницю техніки. Сьогодні «на папері» є 258 одиниць морально застарілої та розукомплектованої техніки. Якщо з цієї кількості 58 одиниць взимку поїде, –  це буде добре, – наголосив Владислав Атрошенко.



За розрахунками, які навів народний депутат, потрібно закупити 394 одиниці нової техніки на загальну суму 684 млн грн, з яких 215 одиниць (на суму 395 млн грн) – для утримання доріг Державного значення та 179 одиниць (на суму 289 млн грн) – для утримання доріг місцевого значення.

Для вирішення проблем з фінансуванням ремонту та утримання доріг Владислав Атрошенко запропонував створити державний та територіальний дорожні фонди. Серед джерел наповнення фондів – акцизний податок на паливно-мастильні матеріали. Причому 40% цих коштів мають надходити до територіального фонду. Крім того, акцизний податок з реалізації нафтопродуктів і скрапленого газу можна перерозподілити між бюджетами міст, сіл та селищ з тим, щоб через обласний бюджет спрямовувати кошти на ремонт доріг за межами населених пунктів.

«Вміла готувати, та не вміла подавати…»


Начальник Служби автомобільних доріг в Чернігівській області Володимир Гузема доповнив доповідь Владислава Атрошенка проблемними питаннями галузі. Так, ремонт доріг в області відбувається з квітня по вересень, а бюджетне фінансування розподілене старого помісячно, тобто, в грудні на ремонт доріг виділяють таку ж суму, як і у липні. Це ускладнює розрахунки з постачальниками.



Окрім того, як повідомив перший заступник голови Державного агентства автомобільних доріг України Євген Барах, у серпні-вересні на оборонні цілі з утримання доріг зняли близько 120 млн грн. Відповідно були знижені і ліміти для служби автомобільних доріг Чернігівської області.



Володимир Гузема попросив членів Комітету підтримати виділення для області хоча б 40 млн грн на експлуатаційне утримання доріг з 700 млн грн, запланованих на 2015 рік.
– На наступний рік на експлуатаційне утримання мені мінімально потрібно 250 млн грн. Додатково до цієї суми, на ремонт дороги Р-68 я буду просити під першу чергу – 375 млн грн, а під другу чергу – 200 млн грн, – наголосив Володимир Гузема.

Він презентував Комітету з питань транспорту перспективний план ремонту окремих автодоріг Чернігівщини: Талалаївка – Ічня – Тростянець – Сокиринці (з під’їздом до історико-культурного заповідника «Качанівка»), Борзна – Ічня – Прилуки, Бобровиця – Новий Биків – Ічня. При цьому, пріоритет планується надавати дорогам, які дозволять туристам покращити під’їзд до пам’яток культурного значення.

Під час презентації проекту Володимир Гузема заявив, що покращення доріг сприятиме доставці зернових до південних портів України. Але з такою позицією категорично не погодився голова Комітету Ярослав Дубневич: «Автомобільним транспортом везти зерно до портів – це знищення доріг. Не треба нам розповідати про порти!». Він переконаний, що такі відправлення мають відбуватися залізничним транспортом.

Також Ярослав Дубневич поцікавився, чи є в області програма туристично-рекреаційного розвитку населених пунктів, до яких планують відновити дороги за рахунок Державного бюджету. Виявилося, що в області таких програм немає...



– Коли у 2015 році приймалося рішення про виділення коштів на дороги Прикарпаття, то чотири області завчасно розробили в себе програми, показавши, який потік туристів можна перенаправити зі Львова на Франківськ, на Буковель, на лижні курорти, які зараз починають працювати цілий рік. Показали, скільки це ув’яже історичних місць. Ви просите, щоб ми допомогли вам у виділенні коштів на область. Тож ви, на обласному рівні також попрацюйте! Покажіть, презентуйте! Презентуйте Чернігів, презентуйте область, – зауважив Ярослав Дубневич.

Нажаль, сьогодні в Чернігівській області тільки й говорять, що про розвиток туристичної галузі. Але для її розвитку, насправді, робиться дуже мало. Чиновники й депутати, як приклад, постійно приводять місто Львів та Львівську область. Складається таке враження, що туди турист пішов сам по собі. Але насправді – це кропітка робота чиновників та депутатів того регіону. На відміну від Чернігівщини, на заході країни менше говорять, а більше роблять. За останні п’ять років на Львівщині було започатковано і реалізовано чимало програм туристично-рекреаційного розвитку населених пунктів.

Саме через відсутність програм з розвитку туристично-рекреаційної інфраструктури області, які б мала прийняти Чернігівська облрада, під час засідання Комітету з питань транспорту, Служба автомобільних доріг не змогла ув’язати капітальний ремонт доріг з загальним розвитком Чернігівщини. Таким чином, через пасивність депутатів, область поки що залишається без достатньої кількості коштів на ремонт доріг та розвиток транспортної інфраструктури.

Отримали менше, ніж просили
Підводячи підсумки з першого питання голова Комітету Ярослав Дубневич запропонував рекомендувати Міністерству інфраструктури та Укравтодору:
– в 2015 році збільшити фінансування на ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування Чернігівської області на 40 млн грн – на поточне утримання та підготовку до зими;
– передбачити фінансування на поточний ремонт автомобільних доріг загального користування Чернігівської області на рівні не менше 150 млн грн;
– посилити контроль над витрачанням виділених коштів у напрямку з антикорупційних дій.



Пояснюючи, чому на фінансування поточних ремонтів автомобільних доріг загального користування Чернігівської області запропоновано рекомендувати виділення сум, суттєво менших, ніж просив начальник Служби автомобільних доріг в Чернігівській області Володимир Гузема, голова Комітету Ярослав Дубневич заявив, що на 2016 рік будуть рекомендувати суму, не меншу, ніж 150 млн грн. Але у разі, якщо на рівні області при прийнятті бюджету буде показано співфінансування, суми на ремонт доріг з Державного бюджету будуть збільшені.

Ігор Грищенко

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Дороги Черниговщины, бюджетное финансирование, ремонт дорог, развитие инфраструктуры, Владислав Атрошенко, Ярослав Дубневич, Владимир Гузема, Служба автомобильных дорог, Игорь Грищенко

Добавить в: