Зробити стартовою Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Місто і регіон » Політех отримав статус Національний. Інтерв'ю з ректором іституту Сергієм Шкарлетом

Політех отримав статус Національний. Інтерв'ю з ректором іституту Сергієм Шкарлетом

- Початок розмови буде дещо несподіваним. Ви й досі залишаєтеся наймолодшим ректором настільки престижного закладу в системі вищої освіти України?

- Так.

- Цікаво, що чверть століття тому ваш покірний слуга був наймолодшим власним кореспондентом Держтелерадіо УРСР ,який висвітлював життя Чернігівщини.


І раптовості нашого інтерв’ю тривають. Друге запитання... Нещодавно до мене звернулася схвильована сусідка. ЇЇ внучку,тривало безробітну після закінчення теж університету, але педагогічного, наполегливо запрошували виїхати - точніше, бути вивезеною - за рубіж для проходження невідомо яких курсів і подальшої потім високооплачуваної роботи. Згадавши про пригоди українських секс-рабинь, я вжахнувся. І довелося докласти чимало зусиль, щоб цю оборудку поламати. Найбільша проблема була з пориваннями дівчати, яка прагнула самореалізації під явним психологічним впливом «роботодавця».

Отож, ваша оцінка перспектив молодих людей з палаючими очима після отримання довговиборюваного диплома.

- Висловлю парадоксальну дещо річ. В умовах глобалізованого світу серйозний роботодавець - не з тих, хто трапився врятованій вами юнці - все менше звертає увагу на сам диплом. Бо цей папір є, кажучи мовою математиків, умовою необхідною. Але - не достатньою.

- Я закінчував спершу фізмат, тому цю тезу добре розумію.

- Тим краще. Для загалу поясню, що це взаємопов’язані терміни, які вимагають неодмінної присутності обох.
Диплом, красива палітурка - це гарно. Але треба дивитися, що стоїть за цим документом. Коли три роки тому колектив довірив мені очолити Чернігівський технологічний, я почав ні мало не багато, як зі зміни цільових напрямків цього вузу. Звалося це так : «Студент - перш за все». Ми повині випустити людину не тільки з красивою «скоринкою», але й з гідним багажем, який за цим дипломом стоїть.

Зміни ніколи не відбуваються просто і зразу. Ми оновлюємо і програми свої навчальні, і практичну підготовку. Головне - подальше успішне працевлаштування студента, його конкурентна перевага у тісному зв’язку з вимогами часу. Це - нагальний чинник не тільки в Україні. В Росії, Німеччині, Франції та сама картина.

Істотне спостереження. В тих же програмах центрів зайнятості є такі перетини, які дають змогу інженеру-технологу знайти роботу, скажімо, виконроба. Або й навіть у банку, в аграрній фірмі. Тому що справа не в кількості накопиченої інформації, а в глибині та інтенсивності її осмислення.

А коли повернутися до згаданої вами дівчинки з чарівним принцем, котрий кудись - невідомо куди й навіщо!- відвезе... І підростаючому поколінню, і їх батькам я б наполегливо радив зрозуміти, що тільки важка й копітка праця на кожному кроці, постійне самовдосконалення забезпечать успіх. І не допоможе тут найдосконаліший викладач, якщо молода людина не прагне працювати.

- Свого часу Томас Едісон, нині дещо призабутий, але великий винахідник - одна лампочка розжарювання чого варта! - казав, що геній на один відсоток складається з таланту...

- А на дев’яносто дев’ять процентів - з поту. Тяжкої, виснажливої, наполегливої,але й надихаючої праці. Над собою.

Університет, насамперед, має навчити вчитися. Розвивати самого себе.


В практичному плані - ми сьогодні з обласною радою, міською радою намагаємося створити такий собі центр студентський , котрий би взаємодіяв з центром зайнятості, роботодавцями. В рамках тих державних програм, яких мусимо дотримуватися, шукаємо шляхів, які підвищать запитаність наших випускників.

- Оскільки , як жартував відомий американський фантаст Рей Бредбері, хочеш все життя байдикувати - полюби свою роботу...

- Але спершу її треба знайти.

І тут можу навести отакий факт. У 2012 році в Чернігівській області проходив офіційний аудит стосовно працевлаштування вихованців усіх навчальних закладів Чернігівщини. Найвищим виявився рівень тоді ще державного - не Національного - технологічного університету. Дев’яносто сім і вісім десятих відсотка.

Я ж не стверджую, що всі вони влаштувалися суто за фахом. Але отримали перше в житті робоче місце! Проводили ми в цьому напрямку певну роботу, вона триває - круглий стіл з підприємцями, зокрема. Адже це, передусім, соціальна проблема! Дуже гостра для суспільства. І без взаємодії всіх зацікавлених, і бізнесменів, і владних структур, і освітніх закладів тут неможливо.

- Що ж...Ви, як фахівець, знаєте, що в системотехніці є просте положення - ефективність об’єднаних в певну структуру елементів завжди набагато вища від їх розрізненого набору.

- Ще є поняття синергетики, схемотехніки...Радий спілкуватися однією мовою.

- А тепер повертаємося до головного. Реалізації вже достатньо означеної мети силами університету.

- Нагадаю - повністю переглянули всі програми підготовки. Якщо ми працюємо на студента - ми працюємо на замовника. Якому повинні видати якісний продукт.

- А тут виникає непростий момент. Ось воно вступило, оце дитя, крізь гострокіл екзаменів, а вийде лише через чотири роки. Тим часом ситуація на ринку праці може різко помінятися. Більше того, це станеться неодмінно! І ви маєте це прогнозувати.

Як казав Антуан де Сент-Екзюпері устами одного зі своїх навйпривабливіших літературних персонажів, Маленького принца - ми відповідаємо за тих, кого приручили...

- Ось саме тому мені приємно спілкуватися з вами, математиком за освітою, котрий знається на синергетиці і системотехніці. Оскільки картина світу збирається з маленьких клаптиків, мозаїки, смальти - як фрески старовинних соборів. І вийде або щось пістряво-строкате, або єдиний довершений образ.

От ми й вибудовуємо навчальний цикл, виходячи з необхідних задля професійної адаптації студента критеріїв. Людина має вийти з наших стін і мати конкурентні переваги перед продуктом інших вузів. Адже навколо робочих місць дуже велика тиснява!

А тому ми ще й доклали серйозних зусиль, щоб атестуватися за міжнародними стандартами. Два роки готувалися, преформатували всі процеси, цільову спрямованість нашої підготовки і отримали міжнародний сертифікат якості.

Завдяки цьому маємо можливість виходити на співпрацю з провідними вищими освітніми закладами Європи, Сполучених Штатів, навіть Латинської Америки. Щоб гармонізувати не тільки наукові, але й трудові взаємини. Адже зараз чимало молоді виїжджає, наприклад, до Польщі, інших країн. У глобалізованому світі вже з’явився термін - транснаціональні знання. А Чернігівщина географічно є великим транзитером на шляхах, де перетинаються інтереси від Китаю до Великобританії і Скандинавії. І в цей вир втягується молодь, яка , завдяки нашій освіті, знаходить можливість зробити розумний вибір.

- Було б з-поміж кого вибирати...

- Маємо багато договорів - з поляками, болгарами, німцями, шведами, американцями. На черзі - співробітництво з Туреччиною.

- Отут виникає достатньо болюче питання. Як на мене - журналіста, письменника - однією з найбільших бід українців є одвічний комплекс меншовартості. Підтримуваний дуже вміло і плідно з багатьох напрямків.

Але я бачу, що над вами, керівником одного з провідних вузів нашого регіону, цей комплекс анітрохи не тяжіє.

- І я докладаю всіх зусиль, аби навіть оцього вірусу меншовартості в нас не заводилося. Ми здатні конкурувати і з Києвом, і з Харковом, котрі здавна могли дещо пояснити європейцям в царині сучасних технологій.

- Шоправда, в мілітаризованих переважно науково-економічних галузях. Але, якщо вдуматися, то рубежі нашої оборони якраз і проходять в людських душах.

Надто, якщо ці люди - молоді.

"Чернігівщина" №43 (423) від 24 жовтня 2013

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Сергій Шкарлет, ЧДТУ, "Чернігівщина"

Додати в:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.
 

Коментарі (35)

Додати коментар
gabriel 28 жовтня 2013 г. (16:50) #[1]
По бумагам может 97% выпускников и трудоустроили, а в реальности в половину меньше. Так что ненужно ля-ля.
kvnazar 28 жовтня 2013 г. (18:44) #[2]
Відповідь на [1]
В реальности еще меньше выпускников вообще хотят работать.
happylady 28 жовтня 2013 г. (19:41) #[3]
В реальности всё намного проще - статья заказуха,  Шкарлет - племянник еврея Табачника и поэтому везде "молодому и  перспективному" зеленый свет, а Политеху осталось под себя еще подмять все ПТУ, технари, ЧИИБИП, МАУП и прочие учебные секонд-хенды Чернигова и стать а-ля университет Поплавского (тот тоже, кстати, национальный) и выпускать экономистов, юристов, поваров, парикмахеров, менеджеров, дизайнеров, клоунов... вообщем университет широкого профиля)))))
amelli 29 жовтня 2013 г. (08:43) #[4]
Відповідь на [3]
бред, какие пту? вот это полёт фантазии)))
kvnazar 29 жовтня 2013 г. (11:45) #[5]
Відповідь на [4]
У вас двоих получилось как в том анекдоте:
"... Вот если бы вам сказали, что завтра арестуют всех парикмахеров и евреев?....
- А парикмахеры-то здесь при чем?"
Это я про ПТУ :)

Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (15:25) #[6]
Відповідь на [5]
Давайте по-сути, а не цепляться за слова! МАУП и ЧИИБИП и регионалка по некоторым направлениям далеко от ПТУ ушли? они способны выпустить специалиста? и сами ж, наверное, не в регионалку пошли учиться когда-то;)
kvnazar 29 жовтня 2013 г. (16:43) #[7]
Відповідь на [6]
Как говорил товарищ Бендер - в некоторых случаях не помогает даже чтение газет. Ну хорошо, выскажусь более подробно.
В посте #3 автор делает ксенофобский акцент на национальности человека и, укрепив таким образом свои позиции в области образования, далее излагает собственное видение текущего положения ВУЗов города. Обсуждение на форуме вызывает только вторая половина поста.
Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (23:55) #[8]
Відповідь на [7]
уже Бендера сюда привлекли. Если бы вы читали газеты, то знали, что политех уже присоединил к себе 2 техникума, один институт. И действительно становится вузом многопрофильным. + читать нужно между строк. после присоединения регионалки - политех уже будет не политех, технические специальности окажутся, наверное,  в меньшинстве. Политех выпускает соцработников, финансистов,юристов,товароведов.. в присоединенном техникуме есть фотографы, организаторы туристической деятельности.. оо еще политех будет выпускать будет специлистов по схожему профилю что и факультет физкультуры в педе) этого мало? он уже не технологический))))
happylady 30 жовтня 2013 г. (00:15) #[9]
Відповідь на [7]
Я как раз газеты читаю! А вот если бы Вы, шановный пан, читали газеты, то знали бы что политех уже подмял под себя юридический институт, что на боевой (именно "подмял" благодаря родственным связям ректора) и техникумы.Теперь регионалка на очереди, а дальше останутся только, как я свыше в посте  писала, МАУП, ЧИИБиП, кулинарное ПТУ, мед. училище и т.д...и получаем на выходе унылое дерьмо - копию нацтонального уни-та Поплавского, где выпускают на все руки умельцев, только дипломом Поплавского можно подтереться!...И где здесь неправда? Что вызвало прям такое негодование с вашей стороны? Шкарлетт, как и все, кто хоть каким-то боком у корыта, печется не о политехе, а о власти своей и бабле! Пора б уже это понять своей головушкой! P.S И то, что Табачник еврей отнюдь не оскорбление, а просто констатация факта!
kvnazar 30 жовтня 2013 г. (10:12) #[10]
Відповідь на [9]
Какое там, право, негодование - немного позабавили некоторые комментарии и последовавшая на них реакция :)
Ладно, время позаботиться о собственной "власти и бабле" (иными словами, пора работать), чего и вам желаю.


Luke_Skywalker 30 жовтня 2013 г. (12:10) #[11]
Відповідь на [9]
happylady поддерживаю. и я сомневаюсь, что после такого рейдерского захвата института в нем кому-то стало лучше жить! чем меньше вуз, тем проще им управлять, тем больше руководство контролирует ситуацию. чем профильнее вуз, тем легче с него сделать бренд. ну не вызывает доверия программист с дипломом вуза выпускающего паралельно  физкультурников и соцработников! регионалка как была конторой по зарабатыванию бабла, так ею и останется, но теперь со статусом национального. при Денисове у политеха не было статуса и покрашеных стен, но был какой-то бренд, известный в области. программисты вообще гордились дипломом, а что сейчас? правовй инситут был правовым институтом, а сейчас, что с него осталось? учился на юридическом, а диплом какого-то технического вуза))
kvnazar 30 жовтня 2013 г. (12:55) #[12]
Відповідь на [11]
Программиста, который только и делает, что гордится своим дипломом, надо поскорее уволить с работы и заменить вменяемым сотрудником, который каждый день будет подтверждать свою квалификацию и работоспособность практическими результатами.
Luke_Skywalker 30 жовтня 2013 г. (18:25) #[13]
Відповідь на [12]
не перекручивать. я говорю о программисте на выходе с вуза, который гордится тем, что диплом показывает, что он чему-то научился. при Павловском когда отчисляли всяких гавриков было с этим все ок.
kvnazar 31 жовтня 2013 г. (10:04) #[14]
Відповідь на [13]
Диплом - оценка достаточно формальная (была, есть и будет), и доля профильных предметов в ней совсем небольшая. Ставить целью, собственно, получение диплома - в корне не верно. Логичным результатом любого обучения должно быть хорошее трудоустройство (которого диплом отнюдь не гарантирует). Возможно, стоит прекратить тратить родительские деньги на университетские дипломы, а направить эти силы и энергию на практическое образование. Сейчас у каждого IT-шника есть диплом, но чем отличается интерфейс от абстрактного класса ... ну и так далее.
Luke_Skywalker 2 листопада 2013 г. (00:25) #[15]
Відповідь на [14]
) я вашу логику понял. может, давайте вообще закроем все вузы.. зачем они надо? практическое образование будем давать в компаниях сразу. все равно в вузах ничему не учат) а преподов самих надо отправлять на практическое дообразование)) сделаем центры сертификации независимые, да и все дела) и есть IT-ники которые работают с 1 курса. пришли в политех и ушли, поняв, что им такое образование не надо и работают вообще без ваших дипломов или пошли на заочку в КПИ) может, если настройка интерфейса и танцы с бубном не помогают, то надо уже железо и програмное обеспечение кардинально менять?
Luke_Skywalker 28 жовтня 2013 г. (22:37) #[16]
Национальный в обмен на присоединине регионалки) судя по источникам, оно уже началось. Вопрос, будет ли от этого какая-то польза для студента? Если с полетиховскими выпускниками еще можно о чем-то говорить, то в регионалке они там вообще гуляют 5 лет. Теперь что будет? выпускники регионалки получат одинаковые дипломы с политеховскими?
Luke_Skywalker 28 жовтня 2013 г. (23:11) #[17]
Початок інтерв'ю про вивезену юнку закордон у секс-рабство взагалі незрозуміло до чого. Чорний натяк на перспективи випускниць педуніверситету чи просто "раптовості" творчих думок писаки, який брав інтерв'ю?
Masha-Ch 29 жовтня 2013 г. (02:12) #[18]
В украинском языке есть слово "дівчата"(это в смысле девушка(одна) )? Хм... Я слышала "дівчисько", но "дівчата"! А "юнка" - как-то по-прибалтийски звучит.
По-моему, слишком много в Чернигове учебных заведений. Или это какого-то села говор?

amelli 29 жовтня 2013 г. (08:49) #[19]
Відповідь на [18]
Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (15:04) #[20]
Відповідь на [18]
да тут язык этой статьи интересный
alecson 29 жовтня 2013 г. (03:30) #[21]
как по мне, политех потерял себя еще в начале 90х. Да, я окончил ЧРМТ в 93м, горжусь,поступил в него, в политехе потом знаний добавили процентов 5, но ведь это был еще институт! А что сейчас то? А сейчас вообще все переломали и испахабили.
amelli 29 жовтня 2013 г. (08:42) #[22]
Відповідь на [21]
Вот вам всем покоя не даёт Технологический! До этого статьи печатали об университете по два предложения ни о чём - это было нормально, зато комментариев гадких по 24. Наконец-то статья вышла полноценная, с интересными речевыми оборотами, - приятно читать. Тут всем стало ничего непонятно)))) Ну молодой перспективный ректор, ну есть у него связи, а вы никак успокоиться не можете?! Пусть развивают ВУЗ, что Чернигову от этого плохо?
Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (15:14) #[23]
Відповідь на [22]
то что в этой статье "интересные речевые обороты" хорошо внизу написал Nick1973 про басню Крылова
что касается Чернигова, то у абитуриентов был выбор между 2-мя вузами, которого теперь не будет. От самого объединения в целом ничего плохого то и нету, но был определенный "бренд" политеха и выбор между вузами диктовался так, как внизу shurik_2049  написал, перечитайте. а что будет теперь, неизвестно. По экономическому направлению и менеджменту все это, наверное, станет "регионалкой"
Operator 29 жовтня 2013 г. (22:05) #[24]
Відповідь на [22]
В жизни надо быть человеком. Совесть иметь и самодостаточность. Поди ж не 15 лет уже? А "вылизывать" Мусиенка прилюдно в интернетах - от этого ж ничего хорошего не добавится. Потому что... ну хотя бы потому, что там сплошные напускные "понты" в немерянных дозах, а внутри - пустышка.
Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (23:41) #[25]
Відповідь на [24]
если бы эти мусиенки сразу получали критику, то их бы меньше было и учились бы писать, а не играть в поэтическую журналистику
amelli 30 жовтня 2013 г. (21:51) #[26]
Відповідь на [25]
многим журналистам, которые печатаются, не помешало бы изучить азы журналистики. Поэтические таланты не делают ничего плохого, а вот отсутствие элементарных навыков написания репортажей, пресс-релизов, интервью - вот это уже беда. Предложения толково составлять не умеют, а всё туда же - в журналисты. Господа, вы внимательно читаете заметки в Черниговских изданиях или Вас интересует только тема "политеха"?
Luke_Skywalker 2 листопада 2013 г. (00:38) #[27]
Відповідь на [26]
поэтическая журналистика и пафосные оды - это разное, есть поэт,а есть рифмоплет)) ИМХО - статья написана отвратительно, отступления лирические и философские лишние и не ввязываются в саму статью. Диалог выглядит наигранным и неестественным. лучше была бы обычная форма. ИМХО
пример журналистики - читайте тот же Корреспондент. сухо и по-деловому информативно, а черниговская макулатура типа вот этой "Черниговщины" (что это вообще за газета такая?) вызывает только презрительный смешок и не лучшее место для пиара вуза.. и пишут еще часто полуграмотные студенты или вот такие мусиенки
shurik_2049 29 жовтня 2013 г. (09:00) #[28]

Про працевлаштування реально краще б промовчали. Бо коли я виходив на диплом, мені прямо сказали: Принеси довідку, що будеш працевлаштований, бо не випустимо на диплом. Це по держзамовленню така була ситуація. Гадаю вона не змінилась. І це не бруд, а реалії. І кожен випускник про це знає.

Ідея по центру зайнятості для студентів --- круто, можливо, хоч якийсь шанс на допомогу від вузу у працевлаштуванні. 

А ще більше прикро за те, що люди вступали до ''регіоналки'' (без образ студентів данного ВНЗ, але назва інституту її статусу не змінила), а тепер отримають дипломи ЧНТУ. Я навчався за свій диплом, а там 'шара' повна... 

Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (15:08) #[29]
Відповідь на [28]
о чем и речь идет. всех теперь сравняют под одну планку. более того экономистов, менеджеров, юристов 2-ух вузов похоже перемешают и их преподов тоже. на счет трудоустройства - ничего не поменялось, так и осталось, бегают студенты просят, чтобы подписали липовую бумажку, что их возьмут
Nick1973 29 жовтня 2013 г. (12:12) #[30]
Вроде басню "Кукушка и петух" перечитал.
Luke_Skywalker 29 жовтня 2013 г. (15:16) #[31]
Відповідь на [30]
в точку! я вообще не понял стиль этого журналиста (или писателя?), интервью какое-то неестественное
"Как, милый Петушок, поешь ты громко, важно!" -

"А ты, Кукушечка, мой свет,
Как тянешь плавно и протяжно:
Во всем лесу у нас такой певицы нет!"
....
За что же, не боясь греха,
Кукушка хвалит Петуха?
За то, что хвалит он Кукушку.
amelli 29 жовтня 2013 г. (15:44) #[32]
Відповідь на [31]
Процесс укрупнения ВУЗов касается не только Чернигова, а всей страны. Это вопросы скорее к политике государства и министерству образования, а не к университету. Отличный универ, хорошие студенты, компетентные преподаватели. А статью действительно писал журналист с поэтическим талантом, а не писака простых предложений)))))
Cube0 30 жовтня 2013 г. (13:37) #[33]
зачем зэкам умная челядь? не даром собачника у руля поставили.
amelli 30 жовтня 2013 г. (21:59) #[34]
введите в гугл тему объединения вузов. Очень много чего интересного найдёте. Этот процесс идёт в России, Украине и ещё некоторых странах пост советского пространства. Много шума, много объяснений, одно понятно - далеко не от Шкарлета эти процессы зависят. А то, что выбрали Технологический как основной в Чернигове, который и станет базой, так вы сами пишите о том, что до объединения он был самым лучшим и показательным. Так какой же должен был быть выбор? Какой ВУЗ должен был стать базой для Черниговского конгломерата университетов?
Luke_Skywalker 2 листопада 2013 г. (00:52) #[35]
Відповідь на [34]
есть один анекдот: "Не виноватая я, он сам пришел" так и тут)) конечно, Шкарлет не при чем, это все Табачник и министерство!)) а я вопрос по-другому поставлю: а нужно ли воообще это объединение и универ разбросаный корпусами по всему Чернигову? и политех - база только формально. регионалка по ряду направлений больше, чем политех и материальная база тоже больше.. )amelli спросите в правовом институте бывшем довольны ли они присоединием? ИМХО, у вуза должен быть профиль или классический университет. а мы получаем агломерат аля-Поплавского) думаете много сэконоим на этом бюджетных денег? а вот заработать баблосов на откатах при присоединении можно)
 

Ваш коментар

Ім'я:
Коментар:
  Якщо у вас не виходить залишити коментар,
будь ласка, оновіть ваш браузер до останньої версії