Дві жертви телефонних аферистів
Дві жертви телефонних аферистів
Шахраї дзвонять вам на мобільний, як правило, увечері або вночі (номер набирають найчастіше наздогад). Якщо відповідає жінка, починається словесна атака. Питають, чи є син (чоловік, онук), якщо відповідь позитивна, то «голос» повідомляє, що він затриманий працівниками міліції або потрапив в яку-небудь біду (сюжет може бути найрізноманітніший).
Якщо жінка починає нервуватися, розпитувати подробиці, шахрай тріумфує - жертва «на гачку». Аферисти - хороші психологи, вони не дають людині вийти зі стресової ситуації, ведуть діалог так, що потерпілі погоджуються допомогти родичеві і слухняно виконують поради «доброго» посередника. Інколи шахраї просять не відключати телефон, щоб позбавити людей можливості передзвонити родичам і з'ясувати справжню картину. А інколи міняють голос і представляються родичами.
Мета одна – виманити з вас гроші, які ви повинні, «рятуючи» родича, переказати на певний банківський рахунок або перевести на названу шахраями сім-карту.
Так, днями в Чернігові шахраї видурили у громадян гроші, граючи на батьківських почуттях.
Одним з потерпілих став 52-річний громадянин, якому подзвонив невідомий, представився його сином (звук у слухавці був поганої якості) та повідомив, що за бійку затриманий міліцією. Самозванець наголосив, що його можуть серйозно покарати, тому потрібно заплатити аби цього уникнути. Чоловік через банк перерахував 8 тисяч гривень на вказаний йому рахунок. Згодом батько все-таки додумався зателефонувати сину, і тільки тоді зрозумів, що попався на вудку шахраїв.
В іншому випадку бабусі телефонні шахраї розповіли, що з вини онука сталася ДТП, потрібно відшкодувати збитки. Жінка спочатку навіть засумнівалася і перепитала у телефоні, мовляв, чи ви мене не дурите, адже по телевізору так часто розповідають про такі випадки. На це бабуся отримала добре поставлену відповідь на кшталт, як ви в такій ситуації можете жаліти грошей. Тож бабуся дістала відкладене на чорний день і переказала 4 тисячі гривень.
На противагу першим двом громадянам жителька Прилук виявилася більш розсудливою. На пропозицію перерахувати гроші на банківську картку аби нібито визволити з халепи дочку, вона не тільки подзвонила доньці і переконалася, що з дитиною все гаразд, а й призначила негідникам зустріч, куди запросила міліцію. В результаті шахраї були затримані «на гарячому» й отримали реальний строк покарання.
Тож щоб не стати жертвою таких шахраїв, треба слідувати наступним правилам:
1. Перш за все, не впадайте в паніку і не поспішайте виконувати умови аферистів.
2. У таких випадках ніколи не називайте своїх близьких на ім’я. Попросіть людину, яка представилася працівником міліції, назвати прізвище, ім'я, по батькові і дату народження затриманого родича. Практично в 100 відсотках випадків такою інформацією злочинці не володіють і ваш номер набрали шляхом випадкового набору.
3. Уточніть в якому саме відділі міліції знаходиться ваш син або родич, після чого передзвоніть в міліцію (телефон чергової частини «102») і перевірте інформацію, що є у вас.
4. Спробуйте якнайскоріше передзвонити тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати те, що трапилося.
Якщо ви або ваші знайомі все ж потрапили у ситуацію, коли незнайомі люди, представляючись міліціонерами, вимагають у вас гроші за вирішення яких-небудь питань, негайно дзвоніть у міліцію. Цим ви або убезпечите себе від шахраїв, або, якщо «вимагач» дійсно є працівником міліції, допоможете очистити наші лави від випадкових людей.
Не забувайте: якщо ви намагаєтеся виручити своїх близьких за допомогою хабара, то самі стаєте винними у злочині, передбаченому статтею 369 Кримінального кодексу України «Пропозиція або надання неправомірної вигоди службовій особі».
СЗГ УМВС України в Чернігівській області
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: аферисти, мобільні шахраї, гроші