Знову про дешеві вікна. Кредитна історія зі щасливим кінцем
![](/image/news/gorod_5/gr_06.02.2013_vikna_kredit.jpg)
Знову про дешеві вікна. Кредитна історія зі щасливим кінцем
До редакції сайту звернулася наша читачка Поліна, мати якої потрапила на схожий гачок. Послухавши красиві історії про знижки для пенсіонерів, вона підписала договір на встановлення металопластикових вікон, ще і у кредит, по якому їй начебто обіцяли відсутність будь-яких відсотків. Розмова із нею у нас відбувалася на початку січня.
- Мою маму "впіймали" біля Центрального ринку. Було це в кінці листопада. Молоді люди дали рекламку і почали розказувати, яка у них вигідна ціна на вікна. Дізналися, що з нами ще проживає наш дідусь, ветеран війни. Тут же розповіли, що в такому випадку діє знижка 20%. Всього за вікна нарахували близько 8 000 грн. і записали її номер телефону. Тільки мама встигла дійти додому і розповісти про це, як нам уже дзвонили у двері - заміряти! Як то кажуть, взяли, поки тепленькі. Ціна нас влаштовувала, хоча вона залишилася тією ж, знижку ніхто не зробив. Всієї суми грошей у нас не було, тому наступного дня мама пішла оформляти кредит до офісу продавця за адресою вул. Войкова, 10. Там, у новобудові на першому поверсі, і знаходиться офіс даної фірми, а в ньому - представники ОТР-банку, які видають кредит.
Її впевнили, що кредит видається без будь-яких переплат, показали договір, надрукований дуже дрібним шрифтом, у якому людина пенсійного віку нічого не може розібрати. І тільки повернувшись додому і показавши нам договір, стало видно, що насправді кінцева сума виплат становить більше 12 тисяч грн., а кредит оформлено не на рік, як ми просили, а на два.
Кредит оформлявся в суботу, і ми разом прийшли розбиратися до них знову у понеділок. Виявилося, що, незважаючи на те, що у офісі повно людей, вони не представляються, не кажуть, хто вони і за що відповідають. Тобто, коли оформляти покупку приходиш - тобі все розказують, і всі навколо готові допомогти. А коли прийшов розбиратися, де ж мої вікна - всі морозяться, наче вони тут і не працюють. Востаннє, вп’яте може, коли ми приходили і питали, де менеджер, а всі мовчали, я вже всі двері там відкривала, до кожного підходила і в обличчя питала: "Ви менеджер?". А мама плакала.
Я сама юрист, тому відразу написала звернення до міліції, Управління торгівлі, ОТР-банку, Національного банку України, вивчила закон про захист прав споживачів, ми збираємося розірвати договір кредитування і повернути наші гроші. У банку нашу заяву прийняли і відправили на Київ на розгляд. А у фірмі повідомили, що наступного дня після оформлення кредиту наші вікна вже було виготовлено, і ніхто гроші повертати нам не буде.
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_09.jpg)
Соглашение на покупку
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_01.jpg)
Договір
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_02.jpg)
Замовлення
Отож, типова історія про вікна у даному випадку виявилася ускладненою тим, що клієнти згідно законодавства не можуть одразу розірвати договір кредиту на вікна, поки із продавцем не розірвано договір купівлі-продажу.
За коментарями щодо того, чи дійсно працівниці ОТР-банку можуть неправильно інформувати клієнтів про умови кредитування, і як повинен поступати клієнт, який оформив кредит, але потім вирішив відмовитися від нього, ми звернулися до відділення ОТР-банку у Чернігові, по вул.. Полуботка, 18. Дізнавшись про причини нашого візиту, зустріли нас неласкаво. Але врешті-решт коментарі дати погодилися. Говорить спеціаліст по розвитку Людмила Нестеренко:
- Керуючі нашої компанії знаходяться у Києві, і питання, з яким до нас звернулися клієнти, не входять до нашої компетенції. Все, чим ми могли допомогти у даній ситуації, ми зробили: оформили заяву, сказали, куди її треба відправляти. Відносно того, що наша працівниця немовби не повідомила клієнту про переплати по кредиту: все всім говориться. Можливо, клієнт не захотів почути. Ми боремося за кожного клієнта, і нам не вигідно, щоб, один раз оформивши кредит, клієнти підіймали таку бучу. Ми хочемо, щоб він приходив до нас і вдруге, і втретє, отримав якісне обслуговування. Про "Статус-груп" я знаю. Вони не розривають своїх договорів, і це їх єдиний недолік. Ми свій договір можемо розірвати протягом 14 днів, але лише у випадку, коли продавець поверне нам гроші. І поки фірма гроші нам не перерахує гроші, договір вважається відкритим. З боку банку тому на сьогодні немає ніяких порушень.
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_03.jpg)
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_04.jpg)
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_05.jpg)
Папери на кредит
Як свідчить лист Нацбанку і Постанова Кабінету Міністрів України, дійсно, даний товар не підлягає поверненню, якщо інше не обумовлене домовленістю із продавцем. Кредитний договір, надрукований малесеньким шрифтом і переповнений спеціальною термінологією, та ще і в умовах, коли навколо тебе всі посміхаються і припрошують підмахнути і швидше вже отримати свій товар, вивчити уважно неможливо. На це і робиться розрахунок при оформленні, і, як неформально повідомляють представники банків, від кількості виданих кредитів залежить зарплата спеціаліста, що їх видає, тому заради залучення клієнтів йдуть на всі прийоми. Тут порада може бути одна: не поспішати, взяти приклад договору додому та уважно вивчити, перед тим, як погоджуватися на його підписання.
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_07.jpg)
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_08.jpg)
Відповідь з "Нацбанку"
Щоб дізнатися, яку ж допомогу можуть надати контролюючі органи клієнтам, що вважають себе обдуреними, і чому по цей день фірми-торговці вікнами продовжують дурити чернігівців, ми звернулися до Управління споживчого ринку та підприємництва (у минулому Управління торгівлі). Заступниця начальника Управління Олена Володимирівна надала такий коментар:
- На сьогодні у нашого Управління немає ніякої законодавчої бази, щоб вплинути на це. Втручатися у діяльність підприємств ми не маємо ніякого права. Єдине, що ми можемо зробити, щоб убезпечити населення від шахраїв - проводити роз’яснювальну роботу. Наприклад, у себе на сайті ми пишемо попередження для населення, щоб люди не піддавалися на дії шахраїв. Але займатися конкретними випадками має міліція та Інспекція із захисту прав споживачів. Щодо кредиту ми теж нічим не можемо допомогти, наша компетенція - лише торгівля та надання послуг.
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_10.jpg)
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_11.jpg)
Відповід з Управління споживчого ринку та підприємництва
Міліція передбачувано від справи відмовилася, повідомивши, що цивільно-правова угода, і не підпадає під її юрисдикцію, і приславши стандартну відписку.
![]( /image/news/gorod_5/gr_06.02.13_vikna_06.jpg)
Наостанок спробуємо дізнатися, що ж скаже Інспекція по захисту справ споживачів, для чого відправимося до Ділового центру по просп. Миру, 49а. Завідуючий юридичного сектору Олександр Володимирович Зінов дав такі коментарі з приводу ситуації:
- По "Статус-груп" звернень до нас зі скаргами було багато. Ми знаємо, що у "Статус-груп" підприємці-фізичні особи, які діють під їх торговою маркою, постійно змінюються. Працівники у їх офісах всі неоформлені. Була така ФОП Гончарова, на Коцюбинського, 30. На неї ми мали 4 скарги. Зараз її там немає, грошей набрала і зникла. Раніше був у них інший підприємець - Умеренко. До нього ми приходили із перевіркою разів десять, і його ні разу не застали. Люди, які там знаходилися, відповідали, що вони там не працюють, просто сидять у офісі. А без підприємця перевірку провести не можна. Він стоїть поряд із тобою і каже: не я. З міліцією ходили ловити його, і тільки так встановили особистість. Зробили приписи, штрафів наклали тисяч тридцять. Зараз він теж зник, прислали Дмитра Боська. Цього підприємця ми теж знаємо, але до нього поки не ходили.
Конкретно по випадку кредиту у ОТР-банку ми нічого зробити не можемо. Всі документи по кредитам знаходяться у Києві, і клієнт, у якого виникли претензії, має писати заяву до нашої Інспекції по місцю знаходження банку, тобто, в Києв. І там уже вирішувати питання, або через суд розривати угоду.
Щодо того, що людям не ставлять вікна, скажу: всім, хто звертався до нас у Інспекцію, вікна, хоч і з порушенням договору, рано чи пізно поставили.
І, щоб бути об’єктивними до кінця, сходимо і на вулицю Войкова, 10, де знаходиться представництво "Статус-груп" у особі ФОП Дмитра Боська. Перед тим, погугливши трохи, знаходимо єдиний сайт, якимось чином схожий на офіційну сторінку компанії: http://status-group.com.ua/. Правда, про вікна на ньому ні слова, натомість ідеться про перильне огородження, гвинтові сходи, козирки, елементи садово-пакового декору. Нічого схожого на завод металопластикових вікон знайти не вдалося. Натомість, ввівши у пошуковій системі "статус груп окна", на першій сторінці знайдемо посилання, що мерехтять словами "будьте бдительны", "кидалово" та "нарушили Ваши права?".
Самого Дмитра Боська на місці не було, чому я не здивувався. Але, на диво, після того, як я сказав, що журналіст, маю скаргу на даного підприємця, і хочу отримати його коментарі, він швидко знайшовся. Молодий чоловік приємної зовнішності пояснив, що немає ніяких юридичних підстав для того, щоб розривати договір покупки, вікна були виготовлені одразу ж після підписання договору, і на сьогодні всі спірні питання із клієнтом уже вирішені. У неділю, 13 січня, об 11 годині (розмовляли ми 10 січня) клієнту буде здійснено установку багатостраждальних вікон.
Дивуючись такому повороту, я зателефонував клієнтам, і дізнався, що вони втомилися боротися з банком за розрив договору, позичили кошти на дострокове погашення кредиту, щоб не переплачувати в півтора рази більшу суму за вікна, і чекають від продавців встановлення.
Втім, на момент написання основної інформації по статті, а було це в кінці січня, ситуація все ще висіла у повітрі. Встановлення все відкладувалося, товар, зі слів продавця, був то в Чернігові, то в Києві, але до покупця доїхати ніяк не міг.
І лише на початку лютого, більше ніж через два місяці від початку епопеї, нам зателефонували і повідомили про те, що вікна нарешті було встановлено. Встановлювали їх представники іншої фірми, які працюють за підрядом, поставили якісно, і претензій до них клієнти ніяких не мають.
Ось така вийшла довга історія, але зі щасливим кінцем. Наприкінці хочеться додати лише одне: ми живемо у 2013 році, на кожному кроці є інтернет. Перед тим, як робити дорогі покупки, шукайте інформацію про продавців і перевіряйте їх добропорядність. А також - уважно вивчайте кредитні умови банку, записані у договорі, а не просто розвішуйте вуха для красивих слів, які вам говорить дівчина, що оформляє кредит. Це убезпечить вас від ситуацій, подібних до вищенаведеної.
Богдан Гуляй
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.