Понад два роки мешканці будинку №7 на вулиці Савчука платять двічі за одну послугу
Понад два роки мешканцям будинку №7 на вулиці Савчука в Чернігові щомісяця приходить одразу по два рахунки за обслуговування аудіодомофонної системи, але від різних компаній - ФОП Волік Н. В. і ТОВ «ДімСервісПлюс». Увесь цей час люди намагалися розібратися, хто ж реально обслуговує їхні домофони, однак відповіді не знайшли й досі, а тому частина з них просто перестала сплачувати за цю послугу.
— Коли після відходу рашистів люди масово почали повертатися в місто, а робота міських служб увійшла в звичну колію, у своїх поштових скриньках ми виявили дві квитанції за домофон. ТОВ «ДімСервісПлюс», яке раніше в нашому будинку не працювало, надіслало нам рахунки з припискою:
«У зв’язку з тим, що країни походження домофонного обладнання у вашому будинку — білорусь і росія, в майбутньому настане дефіцит запасних частин, зумовлений небажанням та неможливістю придбати обладнання в країн-терористів. З огляду на це компанія «ДімСервісПлюс» пропонує замінити домофонне обладнання в під'їздах вашого будинку на нове (українського та європейського походження) безкоштовно! Для цього просимо голів будинків, голів ОСББ, голів ініціативних груп мешканців звертатися до нашого офісу для підписання відповідних договорів на заміну обладнання. Також просимо бути уважними, не сплачувати квитанцій і не підписувати жодних паперів із «К.С. - Інвест» (ФОП Волік Н.В.). Це шахраї, які не мають права на збір абонентської плати, як і не мають технічної можливості ремонтувати домофонне обладнання. Кожна гривня, сплачена ТОВ «К.С.-Інвест», піде на фінансування війни, оскільки власник цієї компанії є громадянином білорусі й останні роки перебував у цій країні, а ФОП Волік Н.В. — це лише прокладка, аби узаконити дії білоруської компанії в Україні».
Очільники будинків ніякої ініціативи не виявили, тож після такого частина пенсіонерів пішла сплачувати рахунки в «ДімСервісПлюс», але квитанції від ФОП Волік Н. В. і далі надходили. Тоді ми пішли в офіс цього ФОПу, і там нам пояснили, що із 2022 року не мають жодного стосунку до білорусі і продовжують працювати в нашому місті. Ось погляньте, — люди показують дві різні квитанції. — Ну як нам тепер розібратися, хто насправді працює з тими домофонами і кому ми маємо платити за їх обслуговування?
— Засновником ТОВ «К.С.-Інвест», яке займалося обслуговуванням аудіодомофонних систем у цьому й сусідніх будинках до 2022 року, дійсно був громадянин білорусі Олександр Купріянов. Після початку повномасштабного вторгнення всі його рахунки в банківських установах України були заблоковані, тож коштів на провадження господарської діяльності фірма не мала. Проте мала певні зобов’язання перед абонентами, а тому Олександр Купріянов вирішив передати права на технічне обслуговування під’їздів у Чернігові і Славутичі своїй знайомій — Наталії Василівні Волік із Журавки Прилуцького району. Він підписав відповідний договір (датований він 1 липня 2022 року) і передав його нам, — говорить виконавчий директор ФОП Волік Н. В. Олег Бугай.
У свою чергу договір про відступлення права вимоги, який фактично передає зобов’язання з технічного обслуговування та ремонту домофонних систем у Чернігові, має і ТОВ «ДімСервісПлюс».
«Договір між ТОВ «ДімСервісПлюс» і ТОВ «К.С.-Інвест» підписаний 21 лютого 2022 року. Таким чином договори, укладені абонентами з «К. С. -Інвест», перейшли до нашої компанії, — відповіло на наш запит це товариство в офіційному коментарі.
- Крім того, за зверненням «ДімСервісПлюс» у слідчому відділі Чернігівського районного управління поліції в Чернігівській області було розпочате досудове розслідування у кримінальних провадженнях, внесених до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 4 серпня 2022року — щодо вчинення ФОП Волік Н. В. шахрайських дій за попередньою змовою групою осіб та від 31 березня 2023 року — щодо несанкціонованого втручання невстановленими працівниками ФОП Волік Н. В. в роботу аудіодомофонних систем у багатоквартирних житлових будинках Чернігова».
- Про перше провадження, відкрите 4 серпня 2022-го, я знаю, однак із того часу жоден представник поліції по роз’яснення до нашої компанії не звертався. Щодо другого... Про нього я чую вперше, - каже Олег Бугай. — Хоча якраз-таки не ми несанкціоновано втручаємось. У роботу аудіодомофонних систем. Договір, про який говорять у «ДімСервісПлюс», точно не був підписаний 21 лютого. Моя мама також була абонентом «К. С. -Інвест», тож після того, як їй, як і всім іншим, прийшла квитанція від іншої компанії, ми подзвонили за номером, який був там вказаний, щоб розібратися, кому ж власне платити (на той час у ФОП Волік Н. В. я не працював).
На запитання, на якій підставі обслуговування перейшло в іншу компанію, нам відповіли: «Це питання вирішується», хоча вже був квітень 2022-го. То виходить, у квітні компанія не знала, що має договір із лютого? У нас є підозри, що клієнтську базу та доступ до сервера «К.С.-Інвест» компанії «ДімСервісПлюс» з метою власної вигоди продав колишній виконавчий директор, який у лютому 2022-го виїхав із Чернігова.
Правда, довести це навряд чи вдасться. Та це не так уже й важливо. Зараз частина мешканців і будинку №7 на вулиці Савчука, і сусідніх уже переуклала свої договори на обслуговування аудіодомофонних систем саме з ФОП Волік Н. В., тож ми й далі їх обслуговуємо. Обладнання, встановлене в цих будинках, дійсно було виготовлено в основному в росії та білорусі. Але думаю, ні для кого не секрет, що таке ж саме використовувалось і використовується й іншими фірмами, і не лише в Чернігові. Щодо запчастин... І зараз трапляються ситуації, коли треба щось відремонтувати або замінити. Проблем із цим не виникає — маємо обмінний фонд і ремонтуємо виведені з ладу домофони тими запчастинами, які є в запасі. У майбутньому ж, коли запасів не вистачатиме, замінюватимемо їх на українські. Звісно, купувати в агресора ніхто нічого не буде. Це питання принципове!
У той же час частина мешканців вулиці Савчука уклала договори з «ДімСервісПлюс» і його працівники так само виїжджають на ремонти в ті ж самі будинки:
«Станом на сьогодні ТОВ «ДімСервісПлюс» здійснює технічне обслуговування та ремонт домофонної системи, що містить у собі такі послуги: виїзд на об’єкт для огляду і, за необхідності, проведення робіт з ремонту домофонної системи за викликом абонента, усунення можливих дефектів, проведення профілактичного огляду, та ремонту домофонної системи за графіком періодичністю один раз на квартал, проведення поточного ремонту та капітального ремонту тощо».
Отже виходить, що зараз обладнання в одних і тих же під’їздах на вулиці Савчука оглядають і ремонтують зразу дві компанії.
— Виходить, що так, — погоджується Олег Бугай. — І звісно, це ненормально. Та оскільки надання й отримання таких послуг належать до цивільно-правових відносин, то тут уже саме люди мають вирішити, хто обслуговуватиме їхні домофони. Як саме? За допомогою зборів чи то всього будинку, чи то окремого під'їзду. Вони мають провести голосування, скласти протокол, у якому буде чітко написано, кого ж обрала громада, і направити його копії обом компаніям. Усе просто! Так, свого часу мешканці деяких будинків у Славутичі вирішили змінити компанію, яка обслуговуватиме їхні домофони (обрали місцеву, а до цього там працювали ми), то вони надіслали нам протоколи зборів і ми просто видалили цих споживачів зі своєї бази даних. Це нормальний цивілізований спосіб, як розв'язати цю проблему. Тоді люди чітко знатимуть, хто обслуговує домофони в їхньому під ’їзді, і не виникатиме ніякої плутанини.
Прислухатися чи ні до цієї поради, справа абонентів, та рано чи пізно визначатися їм таки доведеться. Адже ніхто, крім самих абонентів, не має права визначати надавала послуг. Вибір лише за ними.
Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.