Родина чернігівського бігуна, який втратив сина через війну потребує допомоги
17 липня 33-річний Максим і 36-річна Євгенія Уси із Чернігова відзначили 12-ту річницю свого весілля. Однак цей пам’ятний день був зовсім не схожим на ті радісні свята. які колись, до повномасштабно- го вторгнення росіян в Україну, влаштовували в цій родині, бо цього дня вже не було їхнього сина Дмитрика — він загинув у березні під час чергового обстрілу Чернігова.
Здається, ще зовсіфм недавно Максим посміхався читачам «Гарту» з першої сторінки. Мабуть, усі пам’ятають його передусім як особливого ультрамарафонця — маючи діагноз - «ДЦП», Максим здолав 100-кілометрову бігову дистанцію і завдяки цьому ввійшов до Книги рекордів України У біговій кар'єрі його підтримували дружина і син. Разом вони відвідували тренування, разом приходили на змагання, разом будували плани на майбутнє... Усе зруйнувала війна.
— Із першого ж дня, коли москалі вторгнися на територію нашої області, ми почали збирати «тривожні валізи» на випадок виїзду. Однак усе чогось чекали, хоча знайомі виїжджали з Чернігова щодня, - згадує Максим. — Поки в місті ще було світло, ми уважно слухали новини, стежили за повітряними тривогами. Потім робити це стало важче - сирени вже не працювали, тож, якщо постійно не заглядати в телефон (який доволі важко було зарядити), тривогу мо - жеш пропустити. У мене була своя думка щодо пересиджування повітряної тривоги вдома. Я постійно боявся, що якась із бомб впаде нам прямо на голови, а тому вмовляв своїх шукати якийсь варіант виїзду з міста. Проте мене ніхто не слухав, мовляв, наш будинок - не військовий об'єкт, тож його не чіпатимуть, а десь за межами України ми навряд чи комусь потрібні. Та в середині березня всім стало очевидно, що залишатися в Чернігові не можна. Але й виїхати на той час було практично нереально — шанси залишитися живими складали 50 на 50. Ми чекали на «зелений коридор*...
Того дня ні Максимові, ні Євгенії не забути вже ніколи, бо, як би це банально не звучало, він поділив іхнє життя на «до» і «після».
— 16 березня... Було дуже тихо. — задумливо промовляє Максим. — На прогулянці я сказав родині, що це дуже дивно, а тому лякає. Масований артобстріл почався о 16.30. Ми швиденько забігли в наш будинок, тільки не у свій під'їзд, а в сусідній. Там були люди, тож поряд з ними ми почувалися безпечніше. Захистом же нам слугували металеві вхідні двері, які ми зачинили. Перечекавши, поки вщухне стрілянина, ми пішли додому. Дмитрик тільки-но заснув, коли знову почався артобстріл. Вибухи лунали десь поряд, за вікном блимало. Як виявилося, один зі снарядів влучив у приватний будинок неподалік. Далі був суцільний жах.
Розуміючи, що залишатися у квартирі небезпечно, ми розбудили Діму і, взявши із собою «тривожні валізи», побігли на перший поверх. Разом із нами бігла сусідка. Там і вирішили перечекати. Минуло з пів години, а свист снарядів не стихав - десь за дверима вони прилітали з інтервалом в одну хвилину. Раптом у голові в мене зашуміло, повіяло холодом, і я почув крик Жені: «Нога, нога...»На голові в мене був налобний ліхтарик, я ввімкнув його і побачив картину, якої не забуду ніколи, - Діма лежав на підлозі, а навколо нього розтікалася пляма крові... Сусідка перелякано дивилася на нього і підтримувала свою поранену руку. А трохи далі лежала Женя.
Артобстріл тривав, та Максиму було вже байдуже — він стрімголов кинувся на вулицю. Бігав поміж найближчими укриттями, де були люди, і прохав про допомогу. Кілька чоловіків зголосилися перенести Женю з Дмитриком в укриття. Далі були швидка допомога і болісне очікування вердикту лікарів Обласної лікарні.
- Женю (у неї виявили відкритий перелом нижче коліна) поклали в урологію, бо у відділенні ортопедії і травматології вже не було місць, Дмитрик лежав у реанімації, — говорити Максимові важко. — У нього були осколкові поранення голови та ніг. Переконавшись, що мої рідні живі, я неначе уві сні побрів додому. Робити нічого не хотілося... Із допомогою сусідів закрив фанерою розбиті вікна, прибрав у квартирі, але руки опускалися... Тривожне передчули не відпускало, і не дарма...
Щодня Максим їздив у лікарню. Спочатку заходив до лікаря свого сина, де постійно чув одне й те ж саме: «Стан тяжкий, без змін», а потім заглядав до Жені, передавав їй новини про Дмитрика, щоразу закінчуючи, що з ним усе буде добре. І мріяв, що всі разом вони нарешті переїдуть у безпечне місце. Усі ці сподівання обірвалися 24 березня.
Уранці я, як завжди, сів на велосипед і поїхав у лікарню. Однак звичного «без змін» не почув, лікар сказав, що Дімчика немає - напередодні ввечері він помер... Я просто не знав, як іти до Жені. Було дике бажання повернутися і втекти звідти, та якось зібрався й пішов до неї в палату. Такого плачу я не чув. мабуть, ніколи... Кляті, кляті орки! Ну навіщо вони вбивають цивільних людей? Ну що їм заподіяла десятирічна дитина? — Максим не може стримати сліз. - Ніколи їм цього не пробачимо! Ніколи!
• • •
...Почалася важка боротьба вже за Женине здоров’я — як фізичне, так і психічне За допомогою керівництва мережі магазинів «Аврора», де Максим до війни працював помічником продавця-консультанта. 4 квітня тільки-но росіян вибили з території області, його дружину вдалося вивезти до Києва. А вже за три дні їй нарешті зробили першу операцію.
- Операція (її робили в клініці хірургії «МедСІіnіс») тривала чотири години. Жені видалили 12 сантиметрів кістки, поставили на ногу апарат Ілізарова Минулого тижня доволі успішно пройшла друга операція, проте з апаратом вона ходитиме ще пів року. Потім буде третя операція і нарешті реабілітація, — розповідає Максим. — Спасибі генеральному директорові «Аврори» Тарасу Панасенку, який оплатив першу операцію і пообіцяв оплатити дві наступні. Самі б ми точно не впоралися. Головне ж зараз якось відволікти Женю від сумних думок. Я намагаюся забутися в роботі (Максим працює в Аврорі» тепер уже в Києві. — Авт.), бігаю, час від часу зустрічаюся з друзями Женя ж переживає все дуже важко. Це й зрозуміло - вона дев'ять місяців носила Дмитрика під серцем, усі 10 років постійно була поряд (у Дмитрика був аутизм. і Женя перебувала у відпустці з догляду за дитиною. — Авт.). Крім того, в історії нашої родини вже була схожа трагічна історія: у 2017 році в нас народився другий синочок Владик, який мав ваду серця і прожив лише два місяці і шість днів...
Зараз душа Максима розривається між Черніговом і Києвом — він не знає, де буде краще його дружині.
— Тут, у Києві, в нас величезна підтримка, серед бігової спільноти в мене постійно з'являються нові друзі, але як же тягне додому в Чернігів! Там усі давні друзі, там мої колеги, там просто рідні місця... З іншого ж боку, жити в нашій квартирі ми не зможемо — щодня проходити там, де все сталося, згадувати той жах... Нас із Женею і так постійно накривають спогади — і уві сні, і наяву ми знову й знову бачимо те, що пережили: постійні артобстріли, скинуті авіабомби і найжахливіше — як наша поранена дитина лежить без свідомості... Тому, якщо вже і їхати в Чернігів, треба змінювати житло. А це доволі складне питання - фінансової змоги купити чи винайняти іншу квартиру я не маю, просити ж у когось допомоги, коли сотні людей у місті залишилися взагалі без житла, незручно. Що робити, навіть не знаємо... Зрозуміло одне - наше життя вже ніколи не буде таким, як до війни. Зараз ми намагаємось якось відтворити те, що було раніше, та, на жаль, без Дмитрика це неможливо...
• * •
Якщо ви хочете підтримати Максима та Женю і допомогти їм вийти зі скрутної ситуації (а вона таки дійсно скрутна!), свої посильні пожертви можете перерахувати на картку ПриватБанку №4149 4991 5635 7277 (Ус Максим Геннадійович). Подружжя буде вам безмежно вдячне! Підтримаймо своїх!
Джерело: газета “Гарт” від 01.09.2022, Катерина ДРОЗДОВА, фото з альбому родини Усів
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.


Не всегда так. Водила мог специально не закрыть дверь, то есть злой умысел. Такое встречается когда работник не просто допускает халатность или ошибки, а когда просто делает западло. Осознанно, умело, с чувством.


Вот представь себе лучше бы у нас были нормальные автобусы и пох сколько они стоят, чем эти сараи.

нет, пускай женщины и далее головы разбивают.



Рнтересно, существует ли РІ РјРёСЂРµ еще РіРґРµ-то общественный транспорт, РіРґРµ пассажир должен сам открывать себе дверь Р·Р° ручки? Пассажир то виноват, само СЃРѕР±РѕР№, РЅРѕ сам факт того, что РЅР° С…РѕРґСѓ случайно РјРѕР¶РЅРѕ открыть дверь пассажиру - это ноухау наших перевозчиков.

Маемо шо маемо, как РіРѕРІРѕСЂРёР» рыжый. Неужели та баба додумалась Р±С‹ РЅРѕРіСѓ сунуть РІ унитаз поезда, или пальцы РІ розетку - это Р¶Рµ нонсенс. Так как могло дойти РІ ее бошку держаться Р·Р° дверь? РР·С…РѕРґСЏ РёС… наших реалий - Рё такие маршрутки РїРѕРєР° нормально, РЅРѕ если башки нет - то только премия Дарвина

Конечно, Вы просто в Африке не бывали. Там и не такие маршрутки есть. )))

Хе-хе, ну как для Африки, то "тверда четвирка"))

В наших маршрутках, будь они неладны, люди держатся хрен знает за что. Рза поручни, и за кресла, и за ручки люков, и за потолок. Потому что это гробы на колёсах, для пассажирских перевозок не предназначенные.

Если бы водитель брал пассажиров согласно мест в автобусе, этого бы не произошло. Женщина спокойно сидела бы возле окошка и не выдумывала бы за что ей ухватиться во время гонки 44 и 160, чтобы не вылететь через лобовое, когда водитель зайдет на посадку перед 160.

У меня сегодня так и было, только гонка за 4,5 была между 44 и 3.

Если бы водитель брал пассажиров согласно нормативам, то водителя давно бы одели на вилы и спалили на площади - представьте тысячи недовольных людей мимо которых проехала маршрутка и не остановилась, или если и остановилась, то водитель не пускает аргументируя отсутствием мест? =) Смешно? Чаще рейсы пускать - тогда и стоимость проезда поднимется раза в два минимум. Согласны?

А вот хз подороожает ли. Сейчас то пассажиров никто не считает. Налоги ж платять с законных 14 сидячих мест в маршрутке.


Не чипайте Ломаку! Чеснейший из честных ,правда,жена внезапно стала миллионершей,а он ,бедняга, працюе денно и ночно за одну зарплату(

Так его жена наверное тоже Ломака.... Ще та чертяка.


Атрошенко, хватит на сайтах торчать, иди работай)


Обращайся РІ полицию, пусть штрафуют - РЅР° маршрутках стоит система мониторинга через GPS Рё полиции РїРѕ запросу предоставят РІСЃРµ данные Рѕ конкретной маршрутке - РіРґРµ Рё как ехал, РєРѕРіРґР° Рё СЃ какой скоростью. Рли только РЅР° пожаловаться РїРѕРґ статьей хватило?






посвящается тому считаке итак маршрутка примерно приносит как он говорил 1000 грн в день и это в будний в выходные меньше и машина не одна без ремонта не работает месяц в лучшем случае 26 дней от и считай в месяце примерно 8 выходных аренда меньше примерно 700 грн значит 700*8=5600 18 дней рабочих это 18000 итого 23600 минус налоги водителей 4000 аренда маршрута 7000 остается 12600 и минус зачасти на содержание одной маршрутки примерно это по минимиму 5000 остается 7600

Вы привели расчет для легальной маршрутки. Но таких мало. В основном на маршрут ставят еще и левые которые работают за нал. Водитель там действительно платит 1000 и не волнует это хозяина маршрутки, вынь и положь. Сколько заработал - то твое. Хоть расчет Вашего опанента не совсем точен, но близок к истине. Т.к. за водителей налоги никто не платит, ремонт и заправка тоже на водителе. Хозяин снимает свою 1000 в день и его больше ничего не волнует.

мой расчет правелен точно я сам работал было 3 маршрутки тоесть это не пустые слова, водители сами могут и ремонтировать но запчасти покупает хозяин, не один водитель не покупает запчасти, налоги обезательно платит хозяин маршрутки все водители оформленные по крайней мере у меня были

вы зайдите в авториа по Чернигову и посмотрите сколько продают людей маршрутки, если бы зароботки были такие как в расчете то не кто бы от кармушки не отказывался, когда то время было что хозяин маршрутки зарабатывал на квартиру за год, но сейчас реалии таковы что водитель зарабатывает больше чем хозяин маршрутки и и водителей не хватает

и это я знаю не по наслышке реально сам работал бросил этот гемор и забыл как страшный сон, встаешь в 5 утра особенно зимой тот не завелся тот еще что то




В городе видел только одну маршрутку, на которой действительно не против проехать. Остальное все - свежепокрашенный хлам на колесах, поэтому соглашусь с выше сказанным.


Коментарі (39)
Не всегда так. Водила мог специально не закрыть дверь, то есть злой умысел. Такое встречается когда работник не просто допускает халатность или ошибки, а когда просто делает западло. Осознанно, умело, с чувством.
Вот представь себе лучше бы у нас были нормальные автобусы и пох сколько они стоят, чем эти сараи.
нет, пускай женщины и далее головы разбивают.
Рнтересно, существует ли РІ РјРёСЂРµ еще РіРґРµ-то общественный транспорт, РіРґРµ пассажир должен сам открывать себе дверь Р·Р° ручки? Пассажир то виноват, само СЃРѕР±РѕР№, РЅРѕ сам факт того, что РЅР° С…РѕРґСѓ случайно РјРѕР¶РЅРѕ открыть дверь пассажиру - это ноухау наших перевозчиков.
Маемо шо маемо, как РіРѕРІРѕСЂРёР» рыжый. Неужели та баба додумалась Р±С‹ РЅРѕРіСѓ сунуть РІ унитаз поезда, или пальцы РІ розетку - это Р¶Рµ нонсенс. Так как могло дойти РІ ее бошку держаться Р·Р° дверь? РР·С…РѕРґСЏ РёС… наших реалий - Рё такие маршрутки РїРѕРєР° нормально, РЅРѕ если башки нет - то только премия Дарвина
Конечно, Вы просто в Африке не бывали. Там и не такие маршрутки есть. )))
Хе-хе, ну как для Африки, то "тверда четвирка"))
В наших маршрутках, будь они неладны, люди держатся хрен знает за что. Рза поручни, и за кресла, и за ручки люков, и за потолок. Потому что это гробы на колёсах, для пассажирских перевозок не предназначенные.
Если бы водитель брал пассажиров согласно мест в автобусе, этого бы не произошло. Женщина спокойно сидела бы возле окошка и не выдумывала бы за что ей ухватиться во время гонки 44 и 160, чтобы не вылететь через лобовое, когда водитель зайдет на посадку перед 160.
У меня сегодня так и было, только гонка за 4,5 была между 44 и 3.
Если бы водитель брал пассажиров согласно нормативам, то водителя давно бы одели на вилы и спалили на площади - представьте тысячи недовольных людей мимо которых проехала маршрутка и не остановилась, или если и остановилась, то водитель не пускает аргументируя отсутствием мест? =) Смешно? Чаще рейсы пускать - тогда и стоимость проезда поднимется раза в два минимум. Согласны?
А вот хз подороожает ли. Сейчас то пассажиров никто не считает. Налоги ж платять с законных 14 сидячих мест в маршрутке.
Не чипайте Ломаку! Чеснейший из честных ,правда,жена внезапно стала миллионершей,а он ,бедняга, працюе денно и ночно за одну зарплату(
Так его жена наверное тоже Ломака.... Ще та чертяка.
Атрошенко, хватит на сайтах торчать, иди работай)
Обращайся РІ полицию, пусть штрафуют - РЅР° маршрутках стоит система мониторинга через GPS Рё полиции РїРѕ запросу предоставят РІСЃРµ данные Рѕ конкретной маршрутке - РіРґРµ Рё как ехал, РєРѕРіРґР° Рё СЃ какой скоростью. Рли только РЅР° пожаловаться РїРѕРґ статьей хватило?
посвящается тому считаке итак маршрутка примерно приносит как он говорил 1000 грн в день и это в будний в выходные меньше и машина не одна без ремонта не работает месяц в лучшем случае 26 дней от и считай в месяце примерно 8 выходных аренда меньше примерно 700 грн значит 700*8=5600 18 дней рабочих это 18000 итого 23600 минус налоги водителей 4000 аренда маршрута 7000 остается 12600 и минус зачасти на содержание одной маршрутки примерно это по минимиму 5000 остается 7600
Вы привели расчет для легальной маршрутки. Но таких мало. В основном на маршрут ставят еще и левые которые работают за нал. Водитель там действительно платит 1000 и не волнует это хозяина маршрутки, вынь и положь. Сколько заработал - то твое. Хоть расчет Вашего опанента не совсем точен, но близок к истине. Т.к. за водителей налоги никто не платит, ремонт и заправка тоже на водителе. Хозяин снимает свою 1000 в день и его больше ничего не волнует.
мой расчет правелен точно я сам работал было 3 маршрутки тоесть это не пустые слова, водители сами могут и ремонтировать но запчасти покупает хозяин, не один водитель не покупает запчасти, налоги обезательно платит хозяин маршрутки все водители оформленные по крайней мере у меня были
вы зайдите в авториа по Чернигову и посмотрите сколько продают людей маршрутки, если бы зароботки были такие как в расчете то не кто бы от кармушки не отказывался, когда то время было что хозяин маршрутки зарабатывал на квартиру за год, но сейчас реалии таковы что водитель зарабатывает больше чем хозяин маршрутки и и водителей не хватает
и это я знаю не по наслышке реально сам работал бросил этот гемор и забыл как страшный сон, встаешь в 5 утра особенно зимой тот не завелся тот еще что то
В городе видел только одну маршрутку, на которой действительно не против проехать. Остальное все - свежепокрашенный хлам на колесах, поэтому соглашусь с выше сказанным.