11-класниця школи №3 Чернігова перемогла у національному проєкті «Молодь дебатує»
11-класниця 3-ї чернігівської школи Анастасія Попело перемогла у національному проєкті «Молодь дебатує». Це німецько-український проєкт, який вчить школярів та школярок дивитися на проблеми з різних сторін, критично мислити, аналізувати, а головне – аргументовано і толерантно відстоювати свою думку.
Анастасія Попело, переможниця національного проєкту «Молодь дебатує»: «В цьому році у нас не було особливо ніяких конкурсів, олімпіад, тому це по суті була така єдина можливість проявити себе, спробувати ще раз, до того ж в онлайн формат, щось нове. Тому було дуже цікаво».
Дебати – структурований публічний обмін думками. І от уже який рік підряд українські школярі мають можливість долучитися до цього руху. У Чернігові першою до нього приєдналася школа №2, згодом підключилась і №3.
Ірина Корх, тренерка проєкту «Молодь дебатує» в школі №3: «На сьогоднішній момент в ньому приймають участь 20 регіонів і 70 шкіл, тобто більше тисячі дітей на сьогоднішній момент охоплені цим проєктом».
На базі 3-ї школи ще у 2018 році створили дебатний клуб, учасницею якого і є Анастасія. Свою роботу гурток продовжував і у 20-21 роках, не дивлячись на карантинні обмеження.
Ірина Корх, тренерка проєкту «Молодь дебатує» в школі №3: «Ми збираємося нашою командою, правда це було онлайн. Ми збираємося щотижня протягом року. Тобто наш клуб, наш гурток не припиняв працювати протягом всього навчального року».
Цьогорічна участь Анастасії у національному проєкті «Молодь дебатує» третя спроба досягти бажаного результату. І на цей раз її наполегливість принесла перемогу, яку – і дівчинка, і її викладачка, – вважають спільною для всього дискусійного клубу. Адже до півфіналу і фіналу вони готувалися разом, шукаючи аргументи за і проти, таких тем, як паспортизація вакцинації і забезпечення державою доступу до онлайн-навчання.
Анастасія Попело, переможниця національного проєкту «Молодь дебатує»: «Все починається з того, що ми шукаємо інформацію, розбираємо усі поняття з теми, які нам не зрозумілі, і формуємо чіткий перелік аргументів. До кожного з них варто підібрати вдалий приклад або ж статистику, аби зацікавити і глядача, і привернути увагу до того чи іншого аспекту. Потім варто звичайно розставити їх по пріоритетності. Тобто, який аспект для тебе є найважливішим, аби його встигнути висвітлити в дискусії».
Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах проєкт, в рамках якого учні та учениці проводять власні аналітичні дослідження, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати. Учнівські дебати побудовані за методикою, що успішно розвивається в Німеччині.
Сюжет телеканалу «Дитинець»
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: Анастасія Попело, школа №3, Молодь дебатує, дебати, Ірина Корх, «Дитинець»