Протез руки, реактивний двигун і гідравлічний ліфт – «інженерний тиждень» у школі №3
Наука може і має бути цікавою. Аби довести це учням, чернігівська школа №3 долучилася до всеукраїнського проєкту «Інженерний тиждень» і на 5 днів майже кожен клас закладу перетворився на мейкерські та дослідницькі лабораторії.
Всі моделі діти конструюють із підручних матеріалів за інструкцією, яку розробили ініціатори програми разом із викладачами природничих наук для понад 700 шкіл, що долучилися до проєкту. Схеми різного рівня складності, і робити їх можна як на уроках, так і вдома з батьками. Так свою модель склав і першокласник Арсеній. Оптичний пристрій хлопець змайстрував із диску, клейкої стрічки та коробок з-під сірників.
На подібні інженерні моделі йде до години. Натомість завдання для середньої та старшої школи передбачають включення дітей до самого процесу розробки, визначення кутів нахилу, матеріалів, тощо. Ось ці хлопці мають зробити конструкцію таким чином, що кулька подолала прокладений шлях за визначений час.
Як варіант, одна з готових моделей реактивного двигуна.
Михайло, учень 5-го класу: «Це реактивний автомобіль. Він складається з коктейльних трубочок, двох шпажок, чотирьох кришечок від напоїв, паперового горнятка та кульки. Треба надути кульку, і повітря буде випускатися в одну сторону, а машина буде їхати в іншу».
А ще виготовлення гідравлічного ліфта, протезу, макету легень, та інших моделей. Учні та викладачі підтверджують, що такий спосіб вивчення шкільних предметів значно цікавіший та зрозуміліший, ніж суха теорія.
Оксана Коваль, вчителька інформатики, заступниця директорки з господарської частини: «Я пам’ятаю свої уроки фізики, коли це було так – якісь формули, закони, які ти навіть не розумів, як вони пов’язані з життям і де ти особисто можеш їх зустріти, використати. І чи знадобиться тобі взагалі це. А тут, коли ти залучаєшся, ти бачиш на прикладі, як наші учні, які зробили прототип протезу руки. Вони можуть зрозуміти, як це діє, як людина без кінцівки може це використати, як працює сам протез».
За словами вчительки, у закладі вже подумують над тим, аби частіше проводити уроки із залученням практичної інженерії.
«Інженерний тиждень» у школах, що виявили зацікавленість, відбувається від 13 січня і приурочений до дня народження Сергія Корольова, основоположника практичної космонавтики, та Всесвітнього Дня дітей винахідників.
Сюжет телеканалу «Дитинець»
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: інженерний тиждень, школа №3, наука, «Дитинець»