Мобильная версия сайта Главная страница » Для туриста » Книги о Чернигове » Сторінки музичної освіти Чернігівщини

Сторінки музичної освіти Чернігівщини

Сторінки музичної освіти Чернігівщини Next Last

Сторінки музичної освіти Чернігівщини

Вступ


    Наша держава Україна має давні традиції професіональної музичної освіти. Вже за часів Київської Русі музичне мистецтво відігравало активну роль в житті суспільства і розвивалося нарівні з іншими видами духовної діяльності: красним письменством, малярством, зодчеством. Глибокий вплив на формування професіональних засад музичної освіти в Україні здійснювали братські школи, колегіуми. Одним з видатних організаторів музичної освіти в XVII ст. був Лазар Баранович. Саме він, перебуваючи на посаді ректора Києво-Могилянської колегії (академії), у 50-х роках XVII ст. організував хорову школу.
    У XVIII ст. в Україні виникають перші спеціалізовані дитячі музичні школи. Найбільш відомою стала діяльність "Школи співу та інструментальної музики", яка існувала в Глухові.
    Нового якісного рівня сягає музична освіта в Україні з другої половини XIX ст. Цьому сприяла діяльність Російського музичного товариства, яке прагнуло поширювати кращий світовий досвід музичної культури та освіти. При регіональних відділеннях РМТ виникали музично-освітні заклади, які ставали головною ланкою у підготовці місцевих музичних кадрів. Приміром, перші музичні школи та музичні училища виникають в Києві (1868, 1883), Харкові (1873, 1883), Одесі (1886, 1897) і інших містах. Перше музичне училище в Чернігові з'явилося в 1904 році. Його поява стала поворотною віхою в розвитку музичної освіти на Чернігівщині. По-перше, училище діяло на основі учбової програми, затвердженої в Санкт-Петербурзькій консерваторії на той час одного з світових центрів музичної освіти та музично-педагогічної думки. По-друге, перше Чернігівське музичне училище об'єднало навколо себе кращі музично-педагогічні сили, що сприяло повній концентрації зусиль, спрямованих на вдосконалення музично-педагогічного процесу. По-третє, весь наступний розвиток музично-педагогічної освіти Чернігівщини спирався на той досвід, який накопичився в викладацькому колективі першого Чернігівського музичного училища.
    В нових історичних умовах сьогодення ми маємо підстави для констатації того факту, що серед успіхів і проблем музичної освіти в регіоні вона є стабільною та конкурентноздатною серед інших сфер професіональної освіти.
    Сподіваємося, що більш детальний розгляд окремих фрагментів історії музично-освітньої діяльності на Чернігівщині сприятиме актуалізації концептуальних засад регіонально-локальних реформацій в інтересах її подальшого розвитку.