Мобильная версия сайта Главная страница » Блоги » Блог smolet » Переділ ринку автоперевезень у Чернігові - оптимізація виробництва або крадіжка бюджетних грошей?

Переділ ринку автоперевезень у Чернігові - оптимізація виробництва або крадіжка бюджетних грошей?

14 Декабря 2012 20:36   Просмотров: 1843
Метки: объединение богдана хмельницкого
Нравится Рейтинг поста: 0
Нещодавно, знаходячись біля Чернігівського залізничного вокзалу, звернув увагу на майданчик, на якому планується будівництво. Поцікавившись тим, що ж буде там збудовано, був дуже здивований, бо будувати там будуть, виявляється, новий… автовокзал! А що ж зі старим? Шукаючи відповідь на це запитання, дізнався дуже багато цікавого, чим і хочу поділитися з читачем.

Будівництво нового автобусного вокзалу здійснюється задля централізованої відправки маршрутних автобусів за маршрутом Чернігів –Київ – Чернігів. Здійснюється вказаний проект приватним підприємцем Ігорем Духном за підтримки народного депутата попереднього скликання Сергія Андроса. Передумовою для будівництва стало отримання ПП «Владіс», що належить Ігорю Духну, дозволів на обслуговування 40 рейсів напрямку Чернігів – Київ. Такі дозволи надаються Державною інспекцією з безпеки на наземному транспорті на конкурсній основі. Конкурс за вказаним маршрутом було проведено 9 жовтня 2012 року за наявності тільки одного учасника. І це не тому, що інші не бажали прийняти участі в конкурсі, а тому, що іншим не надано було такої можливості! Так, наприклад, ПП «АТН» не змогло прийняти участь у конкурсі в зв’язку з тим, що Територіальне управління Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті із запізненням на одну добу видало ліцензійні картки на автобуси підприємства, що й не дозволило вчасно надати на конкурс необхідний для участі пакет документів.

Але, як на мене, незрозуміло, а чим же Духна не задовольняє вже існуючий автовокзал??! Можливо, тим, що квитки там продають через касу і при такій реалізації проїзних документів прийдеться в повному обсязі показувати прибутки та сплачувати податки? А цього явно не хочеться, бо навіть за використання парковки на «Україні» кошти в бюджет не йдуть тому, що місця паркування від КП «Парковка та ринок» передані комунальному підприємству «Дільниця з контролю за благоустроєм міста», що дозволило заощадити ПП «Владіс» майже 20 тис. гривень на місяць. Невже в міському бюджеті ці кошти зайві?! А може, вони сплачуються, але не до бюджету, а до кишені якоїсь впливової посадової особи?..

Сьогодні в Чернігові відправлення пасажирів у напрямку Києва здійснюється не тільки від «України», де власником стоянки та транспорту є Духно, а ще й від «Макдональдсу», «Дружби», «Валу», «Сіверського» іншими перевізниками, приблизно 60-ма автобусами, і навряд чи вони поділяють думку Духна щодо централізованого відправлення автобусів з однієї стоянки. А враховуючи те, що за цю послугу треба буде заплатити в середньому 4 тис. з одного автобусу (в підрахунку очікуваний прибуток Духна може становити понад 200 тис. гривень на місяць), скоріш за все, вони мають діаметрально протилежну думку.

На даний час перевезення пасажирів на вказаному напрямку здійснюється підприємствами ТОВ «Владіс», ПП «Леофорс», ПП «Дружба люкс Авторанс» та окремими підприємцями, які працюють на єдиному податку. Пасажири мають змогу як виїхати з різних частин міста, так і доїхати в Києві не тільки до станції метро «Лісова», але й навіть до залізничного вокзалу, що дуже зручно. Перевізники в переважній більшості мають весь необхідний пакет документів, а ті, хто самостійно їх не отримав, звертаються до певних осіб, таких, як, наприклад, Павленка О. Г., який, маючи ліцензії, надає всім зацікавленим необхідний для здійснення перевезень пакет документів, як ви розумієте, не безкоштовно. За вказану послугу Павленко О. Г. отримує близько 700 грн з автобуса щомісячно. Але не про це мова…

Отже, тим чи іншим шляхом дозвільні документи є у всіх перевізників. Але це аж ніяк не задовольняє Духна! Ситуація, в якій він опинився, для нього, м’яко кажучи, дуже неприємна. Отримавши дозволи на 40 рейсів, він неспроможній їх забезпечити. Фактично на ПП «Владіс» за маршрутом Чернігів – Київ працює 34 автобуси (всі орендовані, жодного власного автобусу!), і їх повинні обслуговувати щонайменше 85 водіїв. А на практиці водіїв значно менше, тому й працюють вони понад встановлену кількість годин, що призводить до перевтоми, а відповідно, і до загрози здійснення ДТП.

Та невже цього не бачать відповідні контролюючи служби? Мабуть, і бачать, і все знають, та з якихось причин не зважають на явні порушення... Можливо, через те, що офіс ПП «Валдіс» знаходиться на проспекті Перемоги в м. Чернігові, в приміщенні міського управління транспорту та зв’язку, в якому орендується приміщення... А можливо, тому, що вже дуже впливових заступників в особі Андроса, Шкірі та Вакуленка вони мають… Все можливо, стверджувати не берусь.

Та про наші справи. Отже, плани грандіозні, маршрути є, працювати нікому. Шукаючи шляхи вирішення проблеми, Духно намагається домовитись з перевізниками, пропонуючи їм працювати з ним (читай – на нього), але бажаючих майже немає. Та й хто буде працювати на «дядю», коли має можливість працювати сам на себе! Не зумівши домовитись мирно, Духно намагається отримати бажане за допомогою контролюючих органів. На перевізників, які не схилились до співпраці, постійно здійснюється тиск з боку транспортної інспекції. А далі ще цікавіше! За інформацією, отриманою з неофіційних джерел, відомо, що з початку листопада Ігорем Духном з перевізників, що є йому підконтрольні, примусово збираються кошти в сумі від 1,5 до 4 тис. доларів з автобусу для оплати послуг «з вирішення питань усунення конкуренції», при цьому шляхи вирішення питань не оговорюються. Запланована до збору сума більша, ніж 100 тис. доларів США! Куди і кому вони будуть надані, невідомо. Можливо, Духно та інші зацікавлені особи знайшли впливового високопосадовця, який вирішить питання за допомогою контролюючих органів, і вже завтра невгодні перевізники під адміністративним тиском самі будуть звертатись з пропозицією співпраці до Духна? А може, кошти будуть надані особам з кримінальних кіл для оплати силового впливу на перевізників?

Всі ці домисли мають, на мою думку, право на існування, тому що ніхто, окрім ініціаторів здійснення переформатування на ринку пасажирських перевізників, не знає, куди підуть кошти і який від цього очікується результат!

Що б не відбулося, ми з вами від цього точно не виграємо. Тільки лишається сподіватись, що глузду вистачить не спровокувати силовий сценарій із залякуванням власників автобусів, водіїв та членів їх сімей, підпалами транспорту, використанням зброї тощо. І, можливо, правоохоронним органам більш пильно треба придивитись до особи Ігоря Духна зараз, щоби потім не розслідувати справи по резонансним злочинам?..
Добавить в: