Хаос у житлово-комунальному господарстві Чернігова наростає
24 Декабря 2014 17:03
Просмотров: 2670
Метки: Чернігівський патруль, семешко, житлово-комунальне господарство, хаос
Метки: Чернігівський патруль, семешко, житлово-комунальне господарство, хаос
Поза увагою у Звіті Чернігівського міського голови, який він представив громадськості на 45 сесії Чернігівської міської ради 28 листопада 2014 року і який отримав багато схвальних відгуків у залі міської ради, залишилося питання реформування житлово-комунального господарства Чернігова. Можливо, це питання з розряду «незручних» для міського голови. То ж проаналізувати питання, що сьогодні у великій мірі хвилює громаду Чернігова, зібралися активісти ініціативи «Чернігівський патруль».
19 грудня 2014 року об 11.00 год. в приміщенні Федерації профспілкових організацій Чернігівської області відбулася прес-конференція «Хаос у житлово-комунальному господарстві Чернігова наростає» за їх участі. Запрошені на захід представники Управління ЖКГ міста та чотирьох ЖЕКів Чернігова не прийшли.
Увазі журналістів і громадськості був запропонований аналіз виконання місцевою владою «Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Чернігова на 2012-2014 роки», що була прийнята 31 січня 2012 року сесією Чернігівської міської ради.
Роман Семешко – співголова об’єднання «Чернігівський патруль», підкреслив, що, згідно з цим документом, у Чернігові було заплановано створення 503 ОСББ. Стартова на 1 листопада 2012 кількість таких об'єднань була 29, станом на 1 листопада поточного року їх стало 32. Навіть не 100 і, тим більше, – не 503. Висновок один: у питанні обслуговування житла Програма провалена. Адже цим документом передбачалося, що «Пріоритетною формою організації обслуговування житла буде передача його на утримання безпосередньо населенню шляхом створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків»
З трьох визначених Програмою причин, що перешкоджають створенню ОСББ:
- відсутність зацікавленості всіх мешканців будинку у створенні ОСББ, складні процедури реєстрації та неврегульованість окремих питань їх діяльності, недостатнє інформування мешканців про переваги ОСББ;
- можливість, але не обов’язковість надання у власність ОСББ землі під будинком та прибудинкової території;
- відсутність конкуренції на ринку житлових послуг – неспроможність ОСББ обирати надавачів житлових послуг, лише друге питання – питання землі, є наріжним каменем, об який спотикаються і бажаючі створювати ОСББ, і потенційні надавачі житлових послуг, так звані «управлінські компанії ринкового типу».
Імовірною причиною відсутності результатів Програми може бути й те, що ЖЕКам об'єднання співвласників не вигідно. Адже, згідно зі ст. 24 Закону України «Про ОСББ» від 29.11.2001 року (зі змінами та доповненнями) «колишній (останній) власник багатоквартирного будинку після передачі його на баланс ОСББ – зобов'язаний взяти участь і зробити перший КАПІТАЛЬНИЙ ремонт будинку»!
А може, причина критися в тому числі і в сумах, якими оперують ЖЕКи. Зробимо прості підрахунки. Житловий фонд м. Чернігова сьогодні становить 1734 будинки (5 – 9 поверхів), загальна житлова площа яких складає 6,1 млн. кв. м. Середній тариф за даним житловим фондом за утримання будинків і прибудинкових територій становить 1, 283 грн./кв. м. (згідно з рішенням Чернігівської міськради № 56 від 12.03.2012 року). Таким чином, в середньому ЖЕКи м. Чернігова щороку отримують про мешканців 6,1 * 1,283 = 7 млн. 826 тис. грн., відповідно протягом одного тільки року – 93 млн. 315 тис. грн. Чи отримують мешканці на ці гроші послуги від ЖЕКів? Відповідь на це запитання знають і ті, й інші.
Не менш складна і на сьогодні «патова ситуація» з так званим кооперативним ЖЕКом (ОЖБК Чернігова).
Журналістка Любов Потапенко у ході свого «розслідування» з’ясувала, що «юридична особа ОЖБК не має засновників. Тобто майже всі 115 кооперативних будинків Чернігова, які нібито колись створили оце саме ОЖБК, ніколи не були і не є юридичними особами! У цих будинків немає затверджених і зареєстрованих у законному порядку статутів (які дають їм право щось засновувати). І фактично маємо ситуацію, що ніхто з мешканців цих будинків не просив ніякий кооперативний ЖЕК обслуговувати свою власність.
Понад 20 тисяч власників кооперативних квартир у Чернігові, які своїми коштами допомагали державі 30 – 50 років тому розв’язувати житлову проблему, опинилися поза законом, без захисту держави, сам на сам із «нав’язливим сервісом», який ось не ось іще вкотре подорожчає.
Комунальні ЖЕКи (підприємства міськради) отримують із міського бюджету хоча б якісь кошти, хоча б на якийсь ремонт. Виходить, мешканці квартир, отриманих від держави безплатно, мають фінансову підтримку від органу місцевого самоврядування, контроль за діяльність ЖЕКів, страховки на випадок аварій.
А люди, які збудували житло за свої гроші, не мають ніякої підтримки. Та й зрозуміти, від кого просити підтримки – неможливо. Адже Управління ЖКГ міста надає три різні відповіді в різні періоди часу на одне запитання: «Хто є балансоутримувачем буд. №2 по вул. Одинцова?». У листі Управління ЖКГ №582 від 29.04.2014 є відповідь, що будинок по вул. Одинцова, 2 знаходиться на балансі Об’єднання житлово-будівельних кооперативів, а у листах №159-2 від 06.06.2014 та №325-2 від 26.08.2014 того ж управління йдеться, що в ОЖБК відсутня інформація щодо наявності рішення виконкому про передачу на баланс ОБЖК буд. №2 по вул. Одинцова.
На сьогодні розслідування журналістки призвело до відкриття кримінального провадження проти керівництва організації Об’єднання житлово-будівельних кооперативів (ОБЖК) за ст. 366 Кримінального кодексу України (Підроблення документів).
Роман Семешко означив це достатньою ілюстрацією наростання хаосу в місцевому ЖКГ.
Під час заходу було прийнято рішення про розробку та підписання Меморандуму про співпрацю громадських об’єднань в питаннях, що стосуються реформування та розвитку житлово-комунального господарства Чернігова та створення в 2015 році відповідної робочої групи у Чернігівській міськраді.
19 грудня 2014 року об 11.00 год. в приміщенні Федерації профспілкових організацій Чернігівської області відбулася прес-конференція «Хаос у житлово-комунальному господарстві Чернігова наростає» за їх участі. Запрошені на захід представники Управління ЖКГ міста та чотирьох ЖЕКів Чернігова не прийшли.
Увазі журналістів і громадськості був запропонований аналіз виконання місцевою владою «Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Чернігова на 2012-2014 роки», що була прийнята 31 січня 2012 року сесією Чернігівської міської ради.
Роман Семешко – співголова об’єднання «Чернігівський патруль», підкреслив, що, згідно з цим документом, у Чернігові було заплановано створення 503 ОСББ. Стартова на 1 листопада 2012 кількість таких об'єднань була 29, станом на 1 листопада поточного року їх стало 32. Навіть не 100 і, тим більше, – не 503. Висновок один: у питанні обслуговування житла Програма провалена. Адже цим документом передбачалося, що «Пріоритетною формою організації обслуговування житла буде передача його на утримання безпосередньо населенню шляхом створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків»
З трьох визначених Програмою причин, що перешкоджають створенню ОСББ:
- відсутність зацікавленості всіх мешканців будинку у створенні ОСББ, складні процедури реєстрації та неврегульованість окремих питань їх діяльності, недостатнє інформування мешканців про переваги ОСББ;
- можливість, але не обов’язковість надання у власність ОСББ землі під будинком та прибудинкової території;
- відсутність конкуренції на ринку житлових послуг – неспроможність ОСББ обирати надавачів житлових послуг, лише друге питання – питання землі, є наріжним каменем, об який спотикаються і бажаючі створювати ОСББ, і потенційні надавачі житлових послуг, так звані «управлінські компанії ринкового типу».
Імовірною причиною відсутності результатів Програми може бути й те, що ЖЕКам об'єднання співвласників не вигідно. Адже, згідно зі ст. 24 Закону України «Про ОСББ» від 29.11.2001 року (зі змінами та доповненнями) «колишній (останній) власник багатоквартирного будинку після передачі його на баланс ОСББ – зобов'язаний взяти участь і зробити перший КАПІТАЛЬНИЙ ремонт будинку»!
А може, причина критися в тому числі і в сумах, якими оперують ЖЕКи. Зробимо прості підрахунки. Житловий фонд м. Чернігова сьогодні становить 1734 будинки (5 – 9 поверхів), загальна житлова площа яких складає 6,1 млн. кв. м. Середній тариф за даним житловим фондом за утримання будинків і прибудинкових територій становить 1, 283 грн./кв. м. (згідно з рішенням Чернігівської міськради № 56 від 12.03.2012 року). Таким чином, в середньому ЖЕКи м. Чернігова щороку отримують про мешканців 6,1 * 1,283 = 7 млн. 826 тис. грн., відповідно протягом одного тільки року – 93 млн. 315 тис. грн. Чи отримують мешканці на ці гроші послуги від ЖЕКів? Відповідь на це запитання знають і ті, й інші.
Не менш складна і на сьогодні «патова ситуація» з так званим кооперативним ЖЕКом (ОЖБК Чернігова).
Журналістка Любов Потапенко у ході свого «розслідування» з’ясувала, що «юридична особа ОЖБК не має засновників. Тобто майже всі 115 кооперативних будинків Чернігова, які нібито колись створили оце саме ОЖБК, ніколи не були і не є юридичними особами! У цих будинків немає затверджених і зареєстрованих у законному порядку статутів (які дають їм право щось засновувати). І фактично маємо ситуацію, що ніхто з мешканців цих будинків не просив ніякий кооперативний ЖЕК обслуговувати свою власність.
Понад 20 тисяч власників кооперативних квартир у Чернігові, які своїми коштами допомагали державі 30 – 50 років тому розв’язувати житлову проблему, опинилися поза законом, без захисту держави, сам на сам із «нав’язливим сервісом», який ось не ось іще вкотре подорожчає.
Комунальні ЖЕКи (підприємства міськради) отримують із міського бюджету хоча б якісь кошти, хоча б на якийсь ремонт. Виходить, мешканці квартир, отриманих від держави безплатно, мають фінансову підтримку від органу місцевого самоврядування, контроль за діяльність ЖЕКів, страховки на випадок аварій.
А люди, які збудували житло за свої гроші, не мають ніякої підтримки. Та й зрозуміти, від кого просити підтримки – неможливо. Адже Управління ЖКГ міста надає три різні відповіді в різні періоди часу на одне запитання: «Хто є балансоутримувачем буд. №2 по вул. Одинцова?». У листі Управління ЖКГ №582 від 29.04.2014 є відповідь, що будинок по вул. Одинцова, 2 знаходиться на балансі Об’єднання житлово-будівельних кооперативів, а у листах №159-2 від 06.06.2014 та №325-2 від 26.08.2014 того ж управління йдеться, що в ОЖБК відсутня інформація щодо наявності рішення виконкому про передачу на баланс ОБЖК буд. №2 по вул. Одинцова.
На сьогодні розслідування журналістки призвело до відкриття кримінального провадження проти керівництва організації Об’єднання житлово-будівельних кооперативів (ОБЖК) за ст. 366 Кримінального кодексу України (Підроблення документів).
Роман Семешко означив це достатньою ілюстрацією наростання хаосу в місцевому ЖКГ.
Під час заходу було прийнято рішення про розробку та підписання Меморандуму про співпрацю громадських об’єднань в питаннях, що стосуються реформування та розвитку житлово-комунального господарства Чернігова та створення в 2015 році відповідної робочої групи у Чернігівській міськраді.